Продължаваме нашата поредица за спецификата в работата на хората, практикуващи свободни професии, или както са по-известни по света – фрийлансърите(freelancers). Все повече бизнеси предпочитат да ползват услугите на заетите в тази сфера, вместо да назначават работници на щат. Така не им се налага да плащат излишни заплати и осигуровки, а на всичкото отгоре получават завършен продукт без да им се налага да менажират всеки детайл от процеса.
За съжаление, тези бизнес взаимоотношения все още са сравнително нерегулирани. Това позволява на някои некоректни бизнеси да се възползват от позицията си на клиент. Така се стига до ситуации, в които на фрийлансърите им се налага да се борят твърде много, за да получат парите, които вече са си изработили. В следващите няколко реда ще обърнем внимание на начините, чрез които можете да се предпазите от подобни проблеми.
Опознайте клиентите си
Всичко започва от тук. В днешно време е изключително лесно да направиш базово проучване за някого. В търговския регистър можете да намерите достатъчно информация за фирмата, с която Ви предстои да работите. С тези данни, дори и обикновена проверка в Google ще разкрие дали клиентът Ви е коректен.
Уточнете кога точно трябва да е направено плащането
Винаги преди да започне да работи с някого, фрийлансърът трябва да уточни конкретиката на задачата и в какъв срок след завършването й ще получи сумата за нея. Изготвянето на детайлен договор със сигурност ще Ви спести главоболия в бъдеще. В него задължително трябва да са описани точното задание, по което ще работите, и сроковете за плащане. Ако имате затруднения по договорите си, винаги можете да се свържете с нас, за да Ви помогнем с тях.
Искайте предплата
Когато клиентът е платил част от сумата предварително, със сигурност ще дишате една идея по-спокойно. Можете да помислите и за вариант, при който предплащането носи със себе си и процент отстъпка. Бизнесът на фрийлансъра не се различава от всеки друг в това отношение. Всеки обича да се почувства сякаш е хванал промоция. Възползвайте се от това.
Не оставяйте нещата да ескалират
Натрупаните задължения са по-трудни за събиране. Понякога големите фирми се възползват от силата си и бавят плащания с оправданието за мудно счетоводство. Колкото по-често позволявате това да се случва, толкова по-често някой ще се възползва от него. Ако имате възможност, не създавайте нови продукти за фирми, които прекрачват сроковете за плащане, поставени от вас.
Бъдете по-близки с клиентите си
Поддържайте комуникацията с клиентите си. Информирайте ги кога ще изготвяте фактурите им и, при нужда, обсъждайте реалистични срокове за плащане. Можете да имплементирате и различни бонуси при плащания в определени срокове, които да ги накарат да се почувстват специални и да Ви приемат за лоялен партньор.
Свържете се с професионалист, който е запознат с работата на фрийлансърите
Понякога, колкото и да ни се иска, не успяваме сами да съберем парите, които сме си изработили. В тези ситуации можете да се обърнете към професионалисти в събирането на задължения. VM-Law предлага тази услуга и можете да прочетете повече за нея тук.
0 коментара